§1 Definicje

  1. Sklep internetowy – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym www.sklep.format.gda.pl
  2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą,
  3. Konsument – zgodnie z postanowieniami art. 22 1 Kodeksu cywilnego osoba fizyczna, dokonująca zakupu w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
  4. Produkt - rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą dostępna w Sklepie internetowym,
  5. Operator płatności internetowej – spółka PayPro S.A. ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, posiadająca nr NIP:779-236-98-87, zarejestrowana pod nr KRS 0000347935 w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS,
  6. Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny na stronie internetowej www.sklep.format.gda.pl
  7. Sprzedawca - Mariusz Heksel prowadzący działalność gospodarczą FORMAT Pianki Poliuretanowe Mariusz Heksel z siedzibą w Gdańsku 80-299, ul. S. Sołdka 26 C, o nr NIP 584-175-15-75,
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą,
  9. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego,
  10. Usługa świadczona drogą elektroniczną - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego.

§2 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa:
    1. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną,
    2. warunki świadczenia usług drogą elektroniczną,
    3. warunki zawierania i odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną,
    4. tryb postępowania reklamacyjnego w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną.
  2. Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na stronie Sklepu internetowego www.sklep.format.gda.pl w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i wydrukowanie. Każdy może zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.
  3. Za pośrednictwem Sklepu internetowego, Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta usługę drogą elektroniczną polegającą na umożliwieniu Klientowi zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży.
  4. Produkty oferowane przez Sprzedawcę dostępne są na stronie Sklepu internetowego wraz z opisem oraz ceną. Oferta prezentowana w Sklepie internetowym stanowi zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  5. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:
    1. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu,
    2. standardowy system operacyjny,
    3. standardowa przeglądarka internetowa,
    4. posiadanie aktywnego adresu e-mail.
  6. Warunkiem skorzystania z oferty przedstawionej w Sklepie internetowym Sprzedawcy jest poprawne wypełnienie formularza zakupu, w tym wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
  7. Klient obowiązany jest w szczególności do:
    1. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa oraz postanowieniami Regulaminu, w tym niedostarczania treści o charakterze bezprawnym, a także podejmowania działań mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia Sklepu internetowego;
    2. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.

§3 Procedura zawarcia Umowy

  1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy:
    1. wejść na Stronę www.sklep.format.gda.pl,
    2. dokonać wyboru Produktu,
    3. dodać Produkt do koszyka klikając przycisk „Dodaj do koszyka”,
    4. po zweryfikowaniu ilości Produktów w koszyku i ich ceny kliknąć przycisk „Przejdź do kasy”
    5. wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia, w przypadku woli otrzymania faktury VAT konieczne jest podanie nazwy firmy oraz numeru NIP,
    6. wybrać formę dostawy Produktu,
    7. zaakceptować Regulamin – akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do dokonania zakupu,
    8. kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”
  2. Po kliknięciu w przycisk „Kupuję i płacę”, Klient zostanie przeniesiony na stronę Operatora płatności internetowej celem dokonania zapłaty ceny za wybrany Produkt.
  3. Po skutecznym dokonaniu płatności, Klient zostanie przeniesiony na Stronę z potwierdzeniem zakupu. Z tą chwilą Umowę sprzedaży uważa się za zawartą.
  4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą oraz zostaje ustalony sposób dostawy.

§4 Płatności

  1. Ceny Produktów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  2. Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty za pośrednictwem Operatora płatności internetowej lub przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  3. Faktura VAT za dokonany zakup jest przesyłana Sprzedawcy na wskazany przez niego adres e-mail.

§5 Sposób, termin i koszt dostawy

  1. Dostawa Produktu dostępna jest odpłatnie wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
  2. Informacja o sposobie dostawy i koszcie dostawy Produktu dostępna jest na stronie Sklepu internetowego w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli zawarcia Umowy sprzedaży.
  3. Sprzedawca umożliwia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:
    1. przesyłka kurierska,
    2. przesyłka pocztowa.
  4. Klient ma możliwość odbioru Produktu osobiście w przypadku gdy zaznaczył taką opcję przy składaniu zamówienia. Odbiór osobisty jest możliwy po otrzymaniu informacji na wskazany w zamówieniu adres e-mail, że zamówienie jest gotowe do odbioru. Odbiór Produktu możliwy jest pod adresem: ul. Chylońska 30, 84-207 Koleczkowo.
  5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi 21 dni roboczych, chyba, że w trakcie składania zamówienia Sprzedawca podał inny termin. W przypadku zamówienia Produktów z różnym terminem dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin. Początek biegu terminu dostawy liczy się od dnia zaksięgowania środków na rachunku bankowym lub rachunku rozliczeniowym Sprzedawcy.

§6 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. W tym celu należy złożyć stosowne oświadczenie poprzez wysłanie go na adres e-mail Sprzedawcy sprzedaz@format.gda.pl lub pocztą na adres: ul. Chylońska 30, 84-207 Koleczkowo.
  2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży zawarty jest w załączniku nr 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz na stronie Sklepu internetowego w zakładce "wzór formularza odstąpienia od umowy".
  3. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem na adres: ul.Chylońska 30, 84-207 Koleczkowo.
  4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  5. Po otrzymaniu oświadczenia Konsumenta Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi, zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. m.in. w odniesieniu do Umów sprzedaży jeżeli:
    1. Produkt zawiera indywidualne cechy zastrzeżone przez Konsumenta (przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb);
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    3. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

§7 Reklamacje

  1. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klientów za wady fizyczne lub prawne Produktu są określone w Kodeksie cywilnym (art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego).
  3. Klient może zgłaszać wszelkie nieprawidłowości oraz przerwy w funkcjonowaniu Sklepu internetowego, które uniemożliwiły mu zawarcie Umowy sprzedaży, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: format@format.gda.pl lub pocztą na adres: ul. Chylońska 30, 84-207 Koleczkowo, a także telefonicznie pod nr +48 676 90 08.
  4. Klient ma prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących wad zakupionego Produktu. Reklamacje można złożyć za pośrednicywem poczty elektronicznej na adres e-mail: format@format.gda.pl lub pocztą na adres: ul. Chylońska 30, 84-207 Koleczkowo.
  5. W opisie reklamacji wskazane jest by Klient podał wszystkie informacje dotyczące przedmiotu reklamacji, w tym rodzaj i datę wystąpienia wady, wskazał oczekiwany sposób rozpatrzenia reklamacji, a także podał dane kontaktowe.
  6. Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  7. Jeżeli Konsument zażądał wymiany Produktu lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
  8. O rezultacie rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany w zgłoszeniu.

§8 Dane osobowe oraz pliki cookies

Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w polityce prywatności i plików cookies dostępnej na stronie Sklepu internetowego pod adresem: www.sklep.format.gda.pl.

§9 Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń

Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń

  1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
    1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy,
    2. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  2. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl
  3. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§10 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  2. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.